Asetu ehdokkaaksi luottamusmiesvaalissa 2018 (5.-16.11.2018)

4.11.2018

Olet aktiivinen ja haluat vaikuttaa siihen, että työpaikallasi noudatetaan työehtosopimuksia ja haluat vaikuttaa työhyvinvointiin ja edistää liiton periaatteita. Olet juuri sopiva henkilö Jytyn luottamusmieheksi!

Yhdessä olemme enemmän!

Älä emmi vaan asetu ehdokkaaksi oman työpaikkasi luottamusmieheksi. Jyty Pirkanmaan alueella aloittava luottamusmiesverkosto antaa sinulle vertaistukea ja neuvoja päivittäiseen työskentelyyn. Pääset palkallisiin luottamusmieskoulutuksiin, joiden kulut korvaa liitto tai yhdistys koulutuksesta riippuen. Tapaat uusia ja vanhoja tuttavia ja pääset vaikuttamaan työpaikkasi edunvalvontaan ja toimintaan.

Luottamusmiehen rooli on olla avainasemassa työpaikalla. Luottamusmies tekee yhteistyötä yhdistyksen hallituksen ja muiden liittojen luottamusmiesten kanssa. Hänellä on puhe- ja läsnäolo-oikeus yhdistyksen hallituksen kokouksissa.

Ehdokkaaksi asetutaan yhdistyksen nettisivujen kautta 16.11.2018 mennessä ja mikäli ehdokkaita on enemmän kuin paikkoja, järjestetään sähköinen vaali marraskuun loppuun mennessä.

Työpaikoille valitaan pääluottamusmies ja varapääluottamusmies sekä isommilla työnantajilla myös toimialakohtaisia luottamusmiehiä.

Työnantaja maksaa pääluottamusmiehille luottamusmieskorvauksen TES:n mukaisesti ja tämän lisäksi yhdistyksen pääluottamusmiehille ja vastaavassa asemassa olevalle luottamusmiehelle yhdistys maksaa erilliskorvausta per edustettavajäsen (uudet palkkiot vahvistetaan 3.12.2018 syyskokouksessa).

Lähde mukaan ehdokkaaksi! Täytä lomake netissä ja toimita allekirjoitettu versio yhdistykselle 16.11.2018 mennessä. Lisätietoja saat työpaikkasi nykyiseltä luottamusmieheltä tai puheenjohtajalta.

Ehdokkaaksi voit asettua täällä

terveisin,